Petra Liuski

Lägesuppdatering: skratt eller gråt?

8 kommentarer

Man får de prövningar man klarar av, heter det så käckt – men vet ni? Jag vill inte ha fler. Jag vill inte vara stark i den bemärkelsen. Senaste tiden har jag mött en hel del små motgångar som jag tacklat, sparkat ner eller duckat för men någonstans måste det väl ändå få vara nog? Jag vill bara vara.

Som några av er vet, så rök min Mac i golvet i går tillsammans med ett glas vin. Misär, panik och ångest. Sonen var huvudaktör i det hela och jag mår fortfarande dåligt över att jag blev så arg som jag blev. Men mycket annat kvittar – och mycket annat känns ersättninsgbart. Men min jobbdator, mitt liv, min Mac… Jag använder den dygnet runt och har så mycket lagrat i den, dessutom är den ju bara dryga halvåret.. ja, ni förstår nog hur det känns. Fruktansvärt, hur ytligt och banalt det än kan tyckas.

Nog om det – det är bara att kolla försäkringsbolaget och också se om jag kan lämna in den för lagning någonstans. Yey… Allt löser sig men det kommer att bli en merkostnad som känns sidådär (särskilt efter en tråkig billagningsnota på 8 500 kr förra veckan..) och med en hel del utgifter i antågande 😦

Som en bonus i det hela (ja, ni anade ironin va?) vaknade Jonah i natt och kräktes ner badrum och hall på övervåningen. Yippieee. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Förslag? Nu återstår att se om vi andra snart drabbas eller hur det blir. Upplyftande, n’est-ce pas?

Det som är frustrerande i denna sits är att bortom alla dessa små motgångar är mitt liv för j-a bra. Jag vill ju njuta av det! Så hoppas, hoppas att flödet av prövningar avtar – lite i alla fall. För stark är jag, utan tvekan, men enough is enough.

Ha en skön lördagsförmiddag nu alla. Jag ska försöka 🙂

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

8 thoughts on “Lägesuppdatering: skratt eller gråt?

  1. Usch o fy!!! Klart detta är jobbigt o att man blir arg över materiella ting som är viktiga för en…. Ja jo det blir man! Hoppas det ordnar sig

  2. Ibland är livet jobbigt, ibland är det enkelt. Ibland upp & ner i en satans bergodalbana.
    Men fan vad jobbigt med macen och jag förstår verkligen känslan, skulle för ett ögonblick vilja slå ihjäl mig själv om jag skulle slå sönder min dator eller iphone. Å andra sidan är det ju bara materialiteter, som min farmor brukar säga. Det kunde varit betydligt värre, du eller någon du känner kunde ha gjort sig illa och det kan vara värt att tänka på. Även om det är svårt.

    • Ja – det kund eha varit tuden gånger värre – faktiskt. Och såhär i efterhand kan jag se lite klarare på det hela 🙂 Men usch vad nera jag var igår och då det hände… Beroende – o ja!

  3. GRÅT för sjutton! Man får gråta och klaga och vara arg. Annars är man en robot. Jag är alltid tillgänglig som klagomur, det vet du. 😉 KRAM!

  4. hejaheja!
    fy fasen men vad skönt att du kan se olika nivåer av motgångarna och njuta av livet ändå!
    ska bli så spännande följa dig i höst och se vad som händer, känns att mycket är på gång! =)
    ha en superlördag! svälj 7 vitpepparkorn hela så ska du se att du klarar dig från kräket 😉
    kram

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

