Petra Liuski

Inspirerande möten: Ieva Ciparsone

Lämna en kommentar

Vissa möten och människor gör verkligen avtryck och berör på djupet. Mitt möte med Ieva Ciparsone personifierar detta. Ieva är en av de starkaste individer jag mött. Den förändring hon gjort och framgång hon nått är enastående. Hela hon är en stor inspirationskälla. Låt mig berätta varför.

Ieva har haft ett vilande intresse för bågskytte under ett antal år och i tysthet drömt om att i vuxen ålder kunna få träna och tävla inom sporten. Efter ett möte med en coach hittade hon kraft och motivation att ta tag i intresset och tog sig – av egen vilja och idog träning – in i Lettiska damlandslaget!  Ieva har varit med i world cup, EM och VM sedan dess och framgången fortsätter. Det är nästan lite overkligt men så väl förtjänt. Visst är det fantastiskt?

Ytterligare en inspirerande resa Ieva gjort är den inom arbetet. Hon hade ett arbete som hon inte trivdes med och beslöt sig för att göra något åt saken. Ieva sadlade om helt och hållet från vitrock i laboratoriemiljö till att nu vara diplomerad coach och hälsoinspiratör med verksamhet i Sundsvall. Jag är övertygad om att hennes coachkarriär kommer att vara spikrak, för Ieva inspirerar andra att hitta viljan att utvecklas. DET är stort!

Jag känner mig lyckligt lottad som fått möta Ieva och kommer att bära med mig hennes ord och avtryck i framtiden.

Bild: mustella.se

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

