Petra Liuski

Barcelona på fredag – har du tips?

9 kommentarer

Nu är det så äntligen, äntligen dags för mig och Krille att få åka iväg till Barca en långhelg. Så skönt det ska bli! Välbehövd semester, minst sagt och välbehövlig kvalitetstid tillsammans. Det är ju dessutom faktiskt vår bröllopsresa! Mat och upplevelse står i fokus. Prat och shopping lär komma därtill. Jag önskar oss vackert ljummet väder också 🙂

…Om det ändå redan vore fredag…

Vi har en del planer redan men skulle gärna vilja ha tips på saker man inte får missa då man väl är i denna möjligheternas stad. Har du varit där? Vad kan du tipsa om?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

9 thoughts on “Barcelona på fredag – har du tips?

  1. Hej! Jag bor här i Barcelona sedan ett par månader tillbaka och kan tipsa om http://www.barcelona-home.com när det gäller boende. Jag hyr min lägenhet genom dom och den är urläcker! Plus att de som jobbar där är hur trevliga som helst 🙂 Kan även tipsa om Fontänen i Montjuic och att ta en promenad i det underbara området Born. Ha en trevlig resa!

  2. Barcelona är min favorit! Shopping desigual, mat tapas, vin, byggnader, strand, stad, folkliv o värme! Lovely

  3. TACK 🙂 Ovärderligt tips, Jenny. Skriver ner direkt!

  4. Hej!

    Åh vad roligt med Barcelona.
    Ett måste är en grym tapas restaurang som heter Cerveceria de Catalana och ligger på C/Mallorca 236. Det är alltid fullt men skriv upp er på listan och ta ett glas cava i baren så ropar de upp er när ni får bord. Be om att få deras bästa tapas så kommer ni få en grym kväll.

    Ha en härlig semester!

  5. Glöm inte att ta massor av kort, skönt att ha när man kommer hem. Och så vill vi ju se hur ni haft det.
    Kram

  6. åh vad avis jag är!

    kan rekommendera läsa lite i min gamla gamla blogg under kategorin Barca
    http://johannawestbergs.blogg.se/category/barcelona.html

    alltid hittar du nåt…. önskar jag hade tid flytta över, wp är såå mkt bättre med bilder och så… men tid kommer väl.

    sist jag var där en dag i somras gick jag till alla favvoställena och ser nu också att jag ju lagt in ett inlägg om världens bästa strand!
    http://johannawestberg.wordpress.com/category/the-tramp-goes/espana/barcelona/
    kanske börjar bli lite kallt nu, havet kan man ju titta på, lukta på och lyssna på inne i stan också…
    sjukt avis!

    och klart jag lägger till dig också, vilken komplimang som läsvärd! TACK!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

