Petra Liuski

Ni måste kika på det här. Barn med fokus.

4 kommentarer

image

Snacka om spontanitet och närvaro. Att leva i nuet. Under vår senaste promenad var allt som vanligt. Jag promenerade och Jonah cyklade. Då plötsligt mitt i en diskussion tvärnitar han och kastar iväg cykeln. ”Jag ska samla stenar” utbrister han entusiastiskt och krälar sedan djupt fokuserad omkring på cykelvägen medan han mumlar något om diamanter och svart.

Jag kunde inte annat än le. Och faschineras. Att ha den intensiteten och närvaron är fantastiskt. Tänk om vi vuxna var lite mer så. Vilka spännande dagar vi skulle ha!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Ni måste kika på det här. Barn med fokus.

  1. Jag är inne på att skala av – för att just ha möjlighet att vara lite mer uppmärksam på det som händer runtomkring mig! Det är inte lätt, då jag är en doer. Men nu vill jag vara en now:er 🙂

    Spännande med ny blogg!

    Emilia

    Ah. Jag ändrar min länkning till denna – och jag ser gärna att jag är med som förr hos dig!

  2. Barn är underbara på många olika sätt.

    sv: ja men visst är det en bra grejj. Kan dock inte ta åt mig äran för det själv då jag bara vill lyfta fram andras bra tankar och ideer i det inlägget. Tyckte själv det lät som en jätte bra grejj 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

