Petra Liuski

Underlivet befriade

2 kommentarer

Det var enormt skönt och befriande att stanna upp en stund häromdagen. Och att få sig ett skratt mitt i allt fipplande med import och export av filer till höger och vänster.

I söndags eftermiddag då jag gjorde det största arbetet med flytten av min blogg var jag hyfsat stressad över att eventuellt inte klara av det. Sjutton andra saker hängde dessutom över mig som ett blyok och förstärkte stirrigheten. Men jag bet ihop och fortsatte trycka och dutta. Jag började mixtra med taggar av inlägg och kategoriindelning, och fortsatte så. jag bestämde mig för att behålla kategorierna och tänkte inte mer på det.

Då jag var på gång att jubla och skrika ut att arbetet var klart föll min blick på ett inlägg jag just gjort. I förra bloggen stod det ”Publicerat i….” och så kategorititeln – dvs ”Pulicerat i Livet”. I nya designen står det inte så utan kort och gott ”Under..” och med den gamla titeln för min vardagslunk = Livet blev det ”Under Livet”. Och i min trötthet var detta enormt roligt! Det var så befriande att avdramatisera hela processen! Jag övervägde att låta kategorin fortsätta ha titeln Livet för att roa andra, men ändrade mig ändå till att ge den nya namnet Vardagslivet.

Så var det med det. Älskar då saker och ting får perspektiv.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Underlivet befriade

  1. Jag är med trött nu och skrattar som en tok. Tyckte att det var skitkul! 😉

    Och din rubrik ” Underlivet befriande” tänkte jag… What?! vad sjutton ska hon skriva om nu 😉

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

