Petra Liuski

Min rumpa är för stor!

2 kommentarer

Den har kilats fast och skapat ett slags baksug för inte fasen rör den sig, inte ens en millimeter. Jag måste ha ett för jäkla stort arsle eller så är den där berömda vagnen beräknad efter mått från historien och inte anpassad efter dagens stora cupcakes, extraplussizemenyer etc…

Vilket det nu än må vara så kvarstår problemet – jag får inte ändan ur den berömda vagnen när det gäller vissa saker. Jag som har ett sådant driv och närs av utmaningar och saker som för mig framåt har svårt att fixa de banala sakerna. Det är för mig hyfsat obegripligt. Det är ju bara att göra dem.

Det handlar oftast om smågrejer – anmäla vab till fk, ringa och kolla det där med försäkringsbolaget eller städa bakom tvättmaskinen – men icke desto mindre sitter rumpan fast. Det torde vara hög tid att ta fram vaselinburken och få lite glid. Jag ska plocka fram mitt tänk ”ingen annat gör det åt mig, få det överstökat och gå vidare”. Så får det bli.

Hur är det med din bakdel? Sitter du också fast eller är du smärt och smidig?

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Min rumpa är för stor!

  1. Haha, underbart! Jag har en oooerhörd rumpa vad det gäller de där ”småsakerna” – det värsta är att de tenderar att växa sig större när man fortsätter att sitta fast…

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

