Petra Liuski

Bag-in-box alla dagar i veckan!

2 kommentarer

Jag är och vrider på den där kranen till bag-in-box-vinet varje dag. Det är ömsom vitt och ömsom rött som gäller. Och nej, det handlar inte om att jag har alkoholproblem utan att jag använder vin som smaksättare i nästan allt jag tillagar. Oavsett om det handlar om osso bucco, morotssoppa eller korvgryta så duttar jag i lite för att förhöja smaken. Det gör större skillnad än man tror faktiskt.

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag sedan länge slopat allt vad buljongtärningar heter – jag smaksätter hellre med torkade kryddor, flytande honung och vin. Nu är det även mycket av min hemgjorda äppelchutney som åker ner i såser, grytor och dressingar. Och allt blir jättegott!

Hur gör du – använder du mycket vin i din matlagning?

Kom i håg tävlingen som pågår till och med kl 19 den 16/10.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Bag-in-box alla dagar i veckan!

  1. Jag är rätt dålig på att smaksätta med vin faktiskt. Rött vin i köttgrytor och vitt till diverse fiskrätter använder jag ofta, men i övrigt är det snålt. Vinäger och citron duttar jag däremot i lite här och där.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

