Petra Liuski

Trött på dagens outfit och pretentiösa bloggar!

9 kommentarer

Var är alla bloggar som passar MIG? I dagens överbloggifierade samhälle borde det finnas fler. Försöker leta runt för att hitta något intressant men majoriteten av alla som bloggar hör till en yngre kategori och nja, tyvärr så ger det mig ju inget. Visst, de är fantastiskt drivna och riktigt bra på att blogga i många fall, men jag vill ju läsa om saker som berör mig där jag är i livet just nu. Jag är 34 och blir inte peppad av att se en fjortonåring i dagens outfit.

Utöver dessa unga förmågors bloggar finns så alla pretentiösa, kritiska och svåra bloggar. Där hamnar jag i rätt ålder, men definitivt inte i rätt idéer. Jag vill inte läsa nedtryckande bittra samhällskritiska inlägg och heller inte svåråtkomliga högtravande texter. Jag vill inte bli itutad åsikter som jag sedan förväntas reproducera. Och jag vill heller inte läsa sådana där överpeppande och superkäcka inlägg… Är trött på det utbudet också.

Krasst? Nej, vet ni vad – jag tycker inte det. Vi kan inte tycka om samma saker. Vi kan inte låta oss bli stöpta i en och samma form. Vi måste få vara de vi är och hitta det vi vill läsa. Jag står rakryggad för att jag inte får ut något av politiska bloggar, dagens pose eller deppdipp. Jag vill läsa om ”vanlig” utveckling, drivkraft och inspiration men de bloggarna tycks vara få. Jag har mina säkra kort i bloggarna om inredning och mat. Älskar det och de ger mig inspiration – men jag vill komplettera dessa kategorier med något mer ur livsstilssynpunkt och karriär. Finns det inga sådana bra bloggar idag – bloggar som inte bara speglar ett liv utan även ger ett mervärde?

Var står du i detta? Vilka bloggar vill du läsa?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

9 thoughts on “Trött på dagens outfit och pretentiösa bloggar!

  1. HAha…ja, jag försöker blogga om både det ena och det andra och vill gärna hamna i det facket du nämner, men det blir mest hem, familj, träning och inredning, och till viss del jobb…Lätt att ”hamna” i det man är mitt uppe i, nu bloggar jag mest om mammaledighet och barn, och så älskar jag att fotografera…Själv älskar jag både inredning och träningsbloggar och bloggar med BRA skriven text, gärna med glimt i ögat och humor! Nu har chefen tillgång till min blogg(läs Rolf ;-))också efter skvaller på jobbet, och han länkade din sida till mig, har inte kikat in hos dig på länge, och missat endel, ja ibland blir det så också! Ha det bäst!

  2. Haha. Jag känner igen det där! Läser såklart en hel del matbloggar men jag lovar, det finns en hel del pretentiösa bloggar i den kategorin också!

  3. Jag gillar bloggar som gör att jag få tänka till, men nä inte tungt politiskt .. Jag vill följa vardagens tankar, se människor bakom rollerna vi har i det vanliga livet. Hur tankar, känslor o händelser berör… För mycket yta o fasad är boring! Men jag följer en kändisblogg som är typ bara yta o det ger mig lite glamour, men som sagt inget djup!
    Blandat innehåll högt, lågt, nära, kära, glammigt o vardag- det gillar jag för det är väl livet?

    Outfit of the day känns väldigt barnsligt, har väldigt svårt för det…:)

  4. Jag tycker också att det är svårt att hitta bloggar som fångar mitt intresse under en längre tid, inredningsbloggar inkluderade tyvärr då väldigt få sticker ut från mängden. Inte alltför sällan är det samma tämligen begränsade urval prylar som hyllas och det har hänt att jag undrat om det gjorts massutskick till ett par av de större bloggarna i utbyte mot lovord. Kärringar mot strömmen och nytänkare är det alldeles för få av, det är ett som är säkert! 😉

  5. oj de bloggarna undrar jag om de verkligen existerar 🙂

    Det är ju grymt svårt att blogga så man peppar andra människor med en livsstil som man samtidigt då oxå antagligen utvecklar själv.

    Själv tycker jag att den typen av bloggar oftast blir så falska på ngt vis.

    Du får köra några bra bloggtips då du hittat till dom bloggarna.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

