Petra Liuski

Julsmakande falukorv

4 kommentarer

image

Falukorv är visserligen gott men nog blir man less då barnen vill äta det flera gånger i veckan… Att piffa upp denna svenssonrätt lite annorlunda hjälper. Sist gjorde jag en gryta med smak av jul – och gott blev det!

Jag stekte upp korv, lök och paprika. Sedan tillsatte jag en förpackning av icas krossade tomater (latmansvariant med smaksättning av basilika), 1dl vitt vin, 1 pressad vitlöksklyfta, salt, peppar och lite flytande honung. Ytterligare kryddning följde med malen nejlika oxh ingefära. Prova dig fram för rätt mängd. Klart!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Julsmakande falukorv

  1. bra tips med ingefäran!
    gör korvstroganoff ganska ofta utan barn också… 😉

    finns en grymt god köttfärsrätt också med kardemumma, den ska jag komma ihåg göra och lägga ut recept på nångång!
    have a nice day!

  2. har du fått en bra start på veckan eller kunde den kanske börjat bättre? 😉

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

