Petra Liuski

Affirmerar affirmerande affirmationer

Lämna en kommentar

Fick sova en timme längre än jag både trott och planerat. Sådant sätts direkt in på gillakontot! Något annat som sätts in på just det kontot är affirmationer. Är du bekant med sådana?

Affirmationer är egentligen inget annat än bekräftelser och förstärkande ord. Ofta använder man affirmationer för att bygga självkänsla och självförtroende – idrottsmän gör det för bättre prestation likväl som vanliga svenssons som vill må bättre i sig själv. Affirmationer kan förenklat vara några starka ord som du själv upprepar dagligen för att bekräfta dig själv, utveckla dig själv och bygga upp dig själv. Upprepningen ska göras så att du verkligen tror och står för det du säger eller läser. Det behöver inte vara sanna ord till en början, men med tiden kommer du att uppfylla innebörden mer och mer – tills du slutligen ÄR dina affirmationer.

Affirmationer kan du jobba med genom att du säger orden högt till dig själv framför en spegel, det kan vara små kort du läser, det kan vara en skärmsläckare på datorn som påminner dig om orden och innebörden. Kanalen spelar inte så stor roll, det viktiga är att man helhjärtat köper konceptet och går in med inställningen att orden är helt sanna. Det i kombination med att verkligen göra jobbet – känna med hela dig att det här är du och verkligen stanna upp och vara närvarande i den stund du agerar, slentrianmässiga försök hjälper ingenstans.

Varför affirmationer sätts in på mitt gillakonto är för att jag just nu arbetar med sådana för min egen del. Och det är så kraftfullt! Jag har en stark självkänsla och ett otroligt självförtroende men jag har, precis som alla andra, vissa saker jag kan stärka och utveckla. Där är jag nu – och det är enormt effektivt med dessa affirmationer kan jag lova.

Har du testat det här med affirmationer? 

Hör gärna av dig om du vill veta mer om affirmationer eller ha hjälp kring det, petraliuski@gmail.com.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

