Petra Liuski

Modell för en kväll

Lämna en kommentar

Det är faktiskt roligt att få ha varit med om en visning måste jag säga. Det rådde allmänt kaos ett tag, ett onaturligt lugn en annan stund och så fanns det förväntan i luften hela tiden. Vissa tog det hela på mer allvar än andra – jag, hrm ja, jag var nog mer bara där.

Roligast av allt var nog att prova ut kläder. Jag blev stylad och omstylad otaliga gånger – av en superdukttig stylist. Älskar att se hur man kan förvandla med kläder! Frisyren var lättfixad, min frisör hade ju redan gjort jobbet så det var bara att föna och styla lite. Sminket var en intressant upplevelse. Jag fick en look som var rätt cool men nja – någonting saknades tycker jag. Bilder kommer till veck an.

Summa sumarum så försvann timmarna otroligt snabbt, för det var kul på riktigt. Tvåhundra personer var på plats och alla verkade tycka om showen. Personligen tackar jag högre makter att klackarna var humana, och salongen för ett par riktigt härliga goodiebags! Om jag kan tänka mig att jobba som modell heltid? Nej. Men det visste jag redan innan. Ställtiderna passar inte min effektiva och rastlösa läggning. Men ett minne att bevara, det blir det.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

