Petra Liuski

Förlorad träning gör mig besviken

2 kommentarer

Jag har haft noll inspiration och noll tid för träning senaste tiden. Visst har jag tagit mig ut på promenader och en och annan löprunda, men jag har inte hållit det där drömschemat jag ville hålla… Jag känner mig besviken och lite rastlös.

Jag vet att det i vissa perioder faktiskt inte går att få saker som man vill ha dem. Och någon katastrof är det heller inte frågan om, jag känner mig ändå rätt nöjd med att ha fått till någon form av rörelse varje dag, ungefär 60 minuter. Dit räknar jag cykel till och från jobbet och annan vardagsmotion. Så helt stilla har jag inte varit. Och det är heller inte så att kroppen rasat ihop pga förlorad träningstid. Nej, riktigt där är jag inte. Så varför är jag egentligen besviken och less? Det är ju onödigt – nu ska den känslan bort och ny energi och pepp in!

Denna vecka ska jag balansera upp tappet lite försiktigt. Jag ska överväga om gymkort ska inhandlas också (det förra gick ut för några veckor sedan) och jag ska planera in minst ett yogapass. Utöver det får det bli något löppass och så promenader. Nästa vecka får jag stylta upp det lite mer. Det här blir bra. Det känner jag på mig.

Hur brukar du reagera över sådana här icke-rörelse-perioder? Påverkar det dig?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Förlorad träning gör mig besviken

  1. Det påverkar mig otroligt mycket! Jag blir irriterad, osympatisk o nedvärderande mot mig själv när jag inte tränar! Träningen ger mig energi o positiva strömningar i kropp o knopp! Så jag klarar mig inte utan, men som du säger blir det inte alltid som man tänkt sig.. Kom igen för det är du värd

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

