Petra Liuski

Jag vet att jag inte borde…

6 kommentarer

…men jag både kan och vill jubla! Det känns fantastiskt skönt att ha lämnat in mina jobbpinaler idag. Inte bara för att avsluta utan mest för att påbörja. Jag känner mig fylld av hopp och fylld av en härlig känsla av jävlaranamma. Det är verkligen underbart.

Jag vet att man inte ska jubla offentligt eller ens högt för sig själv att det är skönt med avslut. Det finns alltid någon som tar illa upp. Men faktum är att det här är mitt beslut, min känsla och mitt liv. Jag måste ju få berätta att det känns bra, utan att det för den skull betyder att alla som jobbar kvar per automatik har det dåligt. Så är det ju inte. De som är kvar har det ju fortsatt bra. Man ska tänka utifrån sig själv här. Vi har alla våra anledningar att stanna eller gå vidare. Och jag valde att gå och är lycklig ända in i själen just nu.

Så bring it on, future, bring it on!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Jag vet att jag inte borde…

  1. Klart du ska jubla! Fantastiskt, bara det att veta vart man vill och hur man ska ta sig dit är en bedrift! Imponerande med din drivkraft.
    Lycka till och hälsa karln!

  2. Så underbart inlägg! Det gav mig en sånn härlig känsla av att nu j*drar ska framtiden bli så sjukt bra och jag ska göra det JAG vill och det JAG mår bra av.

  3. Att jämföra sig med andra är ofta missvisande å gör att vi värderar i bättre/sämre, rätt/fel?! Så behöver det inte vara om vi istället lyssnar in å gläds åt varandra? Den som får ditt tidigare arb är troligtvis så lycklig ! Och du är på gång i din resa… Underbart! Grattis

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

