Petra Liuski

Enformiga bloggar tråkar ut mig

8 kommentarer

Vet ni vad jag är trött på? Jo, det ska jag tala om för er – bloggar med exakt samma typ av inlägg heeela tiden. Då menar jag inte matbloggar eller inredningsbloggar – de klarar ofta av att variera sina inlägg otroligt bra trots att de faktiskt begränsat sig till en smal nisch. Nej, jag menar de där bloggarna som utlovar sig vara allmänna och varierade livsstilsbloggar. De vars ägare utger sig vara intresserade av allt möjligt och en stor inspirationskälla. Vet ni vilka jag menar?

Nåja, jag tänker inte peka ut någon – det är inte mitt syfte. Jag är bara trött på falsk marknadsföring. Har man en blogg som ska osa variation så kan man inte tjata om exakt samma sak hela tiden. Förtroendet ryker genast och därmed även läsarna. Jag lägger av att följa direkt jag märker att det tenderar luta åt samma lika hela tiden. Vidare kan man inte utge sig att vara inspirerande om man bara tragglar depp eller mässar ett enda intresse fast i olika format. Det blir så intetsägande. Nej – antingen ska man vara tydlig i att ha en nischad blogg eller så ska man fasen leva upp till variationen som utlovas i och med att ordet livsstil eller allmänt kommer in i bilden.

Vad säger ni?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

8 tankar om “Enformiga bloggar tråkar ut mig

  1. Haha, jag tycker nästan min är en av dem…är man mammaledig handlar livet mest om blöjbyten, amning, promenader, hämta, lämna storbarnen, pappavecka/mammavecka, var jag städat och inte, det blir nog lite enformigt till viss del. Sen kan man ju försöka flika in en å annan dröm och variera på det sättet. Min blogg startade faktiskt en gång som en inredningsblogg, men jag var inte så snabb på vare sig renovering eller shoppa det senaste Marimekko tyget så jag hamnade nog mer i facket livsstil 😉

  2. Håller med! Men i perioder har man ju torka… Men säg till om min blir sån!

  3. Instämmer! Gillar inte bloggar som visar sitt senaste köp hela tiden. Gör de inget annat än handlar undrar jag? 🙂 På senare tid har en del tidigare renodlade inredningsbloggar mer och mer gått över till att bli livsstilbloggar. Apropå variation.

  4. Ojoj, så sant. Hoppas bara att min blogg är en hel blandning av en påse gott & blandat.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!