Petra Liuski

Tävling! Vinn succéboken Systrarna Eisenmans mingelmat

7 kommentarer

Jag vill givetvis ha en första-adventstävling här på min blogg! Och vad passar bättre inför festernas mesta festårstid än ett pris i form av en bok om mingelmat?

Tillsammans med Bonnier Fakta tävlar jag bort två exemplar av succéboken Systrarna Eisenmans mingelmat. Boken har valts till Årets Bästa Kokbok av Årets Svenska Måltidslitteratur och är en fantastisk inspirationskälla. Så passa på att tävla, det här är ett måste i kökshyllan.

Så här gör du för att tävla:

1. Svara på frågan: Vilken plockmat är din favorit och varför? Svarar gör du här i kommentarsfältet.

2. Gilla min sida på Facebook och dela tävlingen till dina vänner (tips: du gör det enklast via knapparna i kommentarsfältet) för att öka chanserna att vinna, inget måste dock.

Tävlingen pågår till och med 1 december.

 

”Låt systrarna Eisenman hjälpa dig med mingelpartyt! Deras oslagbara mingelmatsbibel innehåller 565 recept på snacks, snittar och smårätter. Förutom smaker från Norden och Medelhavet via USA och Mexico till Asien, hittar du recepten du behöver när du vill bjuda fastrarna på afternoon tea, grannarna på brunch och tjejkompisarna på smarriga desserter. Dessutom stilfulla drinkar och snacks till cocktailpartyt.”

urBonnier Faktas presentation av boken

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

7 tankar om “Tävling! Vinn succéboken Systrarna Eisenmans mingelmat

  1. Jag gillar oliver.Helst smaksatta av någon härlig marinad.Små revbensspjäll är inte heller fel!

  2. Ping: Påminnelse: tävling om en perfekt julklapp | Petra Liuski

  3. Ping: Påminnelse: tävling om en prefekt julklapp | Petra Liuski

  4. Ping: Idag är den där andra dagen. | Petra Liuski

  5. Har suktat efter den boken men inte unnat mig så jag tar mer än gärna chansen här hos dig! Favoritplockmat? Svårt att välja, det finns så mycket gott men det ska gå lätt och snabbt också och det gör parmainlindad sparris så det får bli min favorit. Sätt ugnen på 175 grader, rulla in en sparris i en skiva parmaskinka, lägg i en form, ringla på lite olivolja och ställ in i ugnen ca 10 min. Mumsigt!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!