Petra Liuski

Idag är den där andra dagen.

Lämna en kommentar

Helt ur fas var jag igår: känslor, tankar och intryck – allt varvades med en härlig krydda av att vara steget efter hela dagen. Vi försov oss nämligen, rejält. Vidare var jag toktrött och hade huvudvärk hela dagen. Som pricken över i kom det aldrig så ovälkomna PMS-monstret och hälsade på i min kropp. Jag tror inte att jag behöver fortsätta, ni hajar grejen – det var en sådan där dag man helst av allt bara vill dra täcket över sig och sova bort. Mantrat är ”i morgon är en annan dag” och man hoppas att alla håller sig  borta från en. Men hur det än var så på något outgrundligt sätt gick dagen fullspäckad förbi. På agendan fanns heldagskurs (enormt intressant och utvecklande) vardagsbestyr, jobb och en hel del annat.

I dag vaknade jag med en avsevärt mycket bättre känsla. Huvudet tycks vara på plats, kroppen är med och tjaaa…det känns bra. .. Nu är det dags att fortsätta se omvärlden vakna till liv, väcka lillprins bus och se om tandfén varit på besök och ja, börja dagen helt enkelt.

Hoppas att du får en härlig start på din fredag!

Vad tror ni – jag kanske skulle överraska kursarna och ta med den här för att skoja till det idag?

 

Kom ihåg att tävla om en av årets prisade kokböcker i inlägget här.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

