Petra Liuski

Advent och hemma igen…med en dröm som fått näring

6 kommentarer

Nu är vi åter i radhuset och en känsla av ömsom saknad och ömson avslappning infinner sig. Jag saknar redan tystnaden och ljuden. Motsägelsefullt – men ni känner igen den där avsaknaden av stadens alla ljud ute vid havet – och den totala förekomsten av ljudet från vågor, prassel och vind i träden. Samtidigt känns det underbart att vara hemma igen, framförallt för att jag fått näring till en av mina drömmar. Under en av promenaderna började Krille och jag nämligen drömma om det DÄR boendet. Det där med den livskvalitet vi vill ha… Och drömma är fantastiskt härligt!

Mina batterier är laddade till bredden efter detta dygn i byn – vi har umgåtts, bastat, promenerat, ätit gott och bara haft det bra. Vi har till och med fått sovmorgon! Så nu känner jag mig mer än redo för december. Redo för mys, jobb och massor av utmaningar. har satt igång lite julmusik och nu ska det fikas lite och givetvis pyntas.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Advent och hemma igen…med en dröm som fått näring

  1. så härlig helg du verkar ha haft!
    underbart läsa ikapp flera inlägg och bara njuta och få mer julkänsla!
    jag jobbar på, har snart formulerat ner du vet vad 😉

  2. 🙂 mmm förstår precis

  3. Ha en super mysig första advents kväll, kram

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

