Petra Liuski

Utmanande coaching idag – insikt och litenhet

6 kommentarer

Idag träffade jag min fantastiska coach Lena Lundqvist och som vanligt gav det massor av tankar och visioner som snart blir faktisk handling. Skillnaden från de andra coachtillfällena vara att denna gång blev det tufft.

Skillnaden bestod i att jag ville prata om ett ämne som jag trott att jag var färdig med. Ett ämne som jag arbetat med under flera år och som jag känt mig stark i. Av någon anledning så har denna period av utbildning och coaching fått mig att inse att jag har några svagheter i det jag trodde var uppbyggt. Där ville jag ut och vingla. Där, precis där det kändes som mest ensamt och jobbigt att våga sig ut. Där ville jag bege mig för att hoppa och sedan lära mig simma.

Det är lite typiskt mig att pusha mig själv, så jag är inte förvånad – men jag är lite sur på mig själv att jag inte tidigare sett sambanden som nu klarnade. Å andra sidan är jag oerhört tacksam att jag nu har något att arbeta med och kan bygga upp det där stabila, trygga som jag vill ha. Men det är första gången jag går från en coaching med känslan av att det här är en tuff uppgift. För det är det.

Jag börjar bearbetningen och simskolan med en ny rutin och lite nya tankar att få in i mönstret. Det påbörjas redan i morgon. Nu i kväll ska jag ta en långpromenad i regnet och låta allt sjunka in. Det här är stort och kommer att bli fantastiskt! Idag tackar jag alla högre makter för att min och Lenas vägar korsades den där dagen på Nolia. Ett avgörande möte i mitt liv.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Utmanande coaching idag – insikt och litenhet

  1. Det låter onekligen som att du har fått några härliga insikter. Coaching är fantastiskt ibland 🙂

    Lycka till med allt.
    Må bäst!

    /Linda

  2. Härligt att läsa, att du tar dig an de utmaningar som du tror/vet kan föra dig framåt. Framåt mot dina mål! Med all säkerhet kommer du göra det värt resan. 🙂

    kram/Annika

  3. Fantastiska du! Jag är också glad att våra vägar korsades. Tack för förtroendet att jag fick följa dig dit där det är vingligt och ensamt. Vad du är modig som tar utmaningen. Du e bäst!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

