Petra Liuski

Jag har klivit av och hittat formen

3 kommentarer

Ja – det känns så. Efter att ha haft en tuff vår och höst inser jag att den här känslan av att jag glömt något och att jag inte gör tillräckligt faktiskt bottnar i att jag nu är mig själv. Det kanske inte lät så lättbegripligt, så låt mig förklara.

Just nu mår jag nämligen inte dåligt, är inte stressad och jag vantrivs inte med mitt jobb. Alla dessa faktorer har genomsyrat min vardag till och från, hela 2011 fram till november. Under den tiden har jag hunnit med att vara sjukskriven, gifta mig, starta två företag och sälja ett annat. Jag har bytt jobb och sedan sagt upp mig från det nya. Jag har blivit misstrodd och anklagad på felaktiga grunder. Jag har blivit sviken av så kallade vänner och…ja, massor har hänt helt enkelt. Detta har gett som resultat att jag inte sovit bra, jag har gått ner i vikt och jag har bara känt mig sliten. Sliten men stark konstigt nog.

För jag har hållit igång och varit tjurigare än någonsin med allt jag tyckt varit roligt och jag har nått mina mål. Jag har utvecklats som individ på ett sätt som jag aldrig kunnat ana. Och nu är jag här – och har lagt grunden till det jag vill ha. Då slår det mig att det känns som om jag fuskat. Och visst – jag stressar inte lika mycket som tidigare, jag har gått upp i vikt och att jag kanske sover lite väl mycket. Men faktum är att det här är normalnivå. Jag har hittat en bra balans mellan det mesta (kanske lite väl mycket jobb så här första tiden med eget, och det lär det vara ett par år) och det är det här tempot jag vill ha. Jag gillar mig själv bäst i den här formen – både fysiskt och mentalt – lite mer av mig själv på alla sätt. Den förebilden vill jag vara, precis det vill jag förmedla utåt.

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

3 thoughts on “Jag har klivit av och hittat formen

  1. Vilken underbar resa! Du lever och tar gör dig, du vet att du kan och du njuter dessutom. Bra jobbat. Det inspirerar i massor och får mig att vilja, våga och satsa. Tack och fortsatt stort lycka till

  2. Härligt att höra lite om din resa. Att du kommit vidare trots jobbiga perioder. Det inspirerar!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

