Petra Liuski

Dags för ICKE-diet. Häng på!

5 kommentarer

Finns det någon som skulle vilja göra mig sällskap i en icke-diet? Jag trodde att diethysterin lagt sig men känner att jag har fel. Överallt möter jag människor som berättar om dieter de följer, råd de fått och metoder de tror på. Media kör sitt race, men som vanligt är det lite lugnare så här innan jul för att få fart kring nyår igen. Och jag vill börja redan nu med att streta emot. Mer än någonsin.

Jag tänker fortsätta att vägra prata vikt offentligt, diskussioner om träningsfrenesi och undvika dietmatprat. Utöver det ska jag se till att även arbeta bort mina tankar om ”borde inte ha ätit den där extra kakan”, tankar som faktiskt kommer emellanåt även om jag inte säger det och även om jag inte alls är stolt över att de finns. För även om jag är bra på att agera sunt kommer tankarna emellanåt och särskilt nu med mina förändrade vardagsvanor.

Jag tänker sätta stopp för allt det där skitsnacket/tänket och bara vara – jag vill ju leva och göra bra ifrån mig på annat! Jag vill ägna min tid och energi åt familj, återhämtning, utveckling och kärriär. Jag tänker alltså se hur det går om jag äter det jag vill, rör mig i den mån jag kan just nu utan att ändra mina vanor och om jag tänker upplyftande tankar kring kost. För det är så jag förordar livet – ochd et är så jag vill leva.

Någon som vill haka på? En positiv ickediet utifrån de förutsättningar som finns för oss just här och nu.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

5 thoughts on “Dags för ICKE-diet. Häng på!

  1. Jag jobbar med att alltid lägga till goda vanor! Så får jag balans och njuter av livet! God mat, god dryck och härlig träning. Det kryddas med fina vänner!

  2. Du och jag skulle ha det trevligt om vi träffades ”in real life”. Jag är så trött på alla som i nästan aggresiv ton förespråkar dieter, som är så säkra på att dom har rätt så att det är ok att hugga oss som inte är troende. Och som du vet har vi ju ofrivillig diet i mitt hem, men då gäller det att göra det bästa av det. Jag är med. Jag pratar aldrig vikt offentligt och vägrar vara med i hetsen. Leva ett så rikt liv som möjligt – här och nu – det är grejen.

  3. Vad tror du? Klart jag är med! Håller med dig fullständigt 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

