Petra Liuski

BNI – för de som fattat grejen!

Lämna en kommentar

Steg upp tidigt för att vara med som gäst på ett BNI (Business Network International)-möte i Umeå. Kvart i sju började det. Snacka om tidigt för en sjusovare som jag, men jag tog mig iväg och väl där var tröttheten som bortblåst. Snacka om givande morgon!

BNI är ett koncept jag köper med hull och hår. Här träffas man i en grupp för att bygga relationer och skapa affärsmöjligheter genom personliga rekommendationer, allt med andan givers gain – ju mer du ger desto mer har du att vinna. Den grupp jag besökte bestod av en salig blandning representanter från olika verksamheter – och alla verkade enormt ödmjuka och härliga. BNI finns över hela världen och i Sverige finns 120 grupper idag, i 40 orter.

En bonus som gäst är att man får möjligheten att kortfattat presentera sitt företag, i mitt fall valde jag liuski text & form, och mingla lite med de andra medlemmarna. Redan denna gång har jag två kommande uppföljarmöten på gång. Som jag älskar sådant här – sådant som direkt skapar möjligheter! Jag hoppas kunna hjälpa dessa individer med det jag har att komma med och de kontakter jag har i andra sammanhang och jag hoppas givetvis också att jag kan få något tillbaka. Vi får se – men känslan är att det här är bra 🙂

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

