Petra Liuski

Slag i magen får mig inte att krokna

Lämna en kommentar

Jag är den förste att erkänna att jag har mina ups and downs. Det tror jag visserligen att vi alla har, vilket också är charmen med oss människor.

I dag blev jag irriterad och lite tvärnere av att jag försov mig. Jag som hade planerat att hinna med en rad saker innan dagen skulle ta vid på riktigt. Då jag stirrade på klockan och insåg vad som skett tänkte jag inte snälla tankar om mig själv kan jag meddela, tankar som genast drog ner mitt humör och självkänsla. Ett slag i magen och jag kände direkt hur jag började segna ihop.

Det brukar ta en liten stund innan jag märker att jag gör det här och håller på att falla mot golvet, men väl uppmärksam tvärnitar jag. Dags att resa sig. För jag vet jag exakt vad jag ska göra för att få tillbaka den där varma sköna glädjen inombords. Musik, positiva tankar, göra rätt/be om ursäkt, planera om, minnesbilder, prata/mejla ”av” mig, kramar, affirmationer och fokus på rätt saker. För jag har det fantastiskt bra om jag bara tänker till. Idag drog jag i handbromsen och valde att ta till positiva tankar, ursäkt och musik. Och nu känns allt så mycket bättre och mer rättvist. Nu är jag redo att ta tag i det som ska göras – om än lite modifierat från ursprungsplanen. Men jag gör det med en bra känsla inombords och med en snäll ton mot mig själv.

Vad får dig att må bra ända in i själ och hjärta? Har du något litet knep du tar till om den där känslan av nedstämdhet eller irritation kommer?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

