Petra Liuski

Avbrott i julstöket – utslag i massor. Ställa in julen?

2 kommentarer

Det började igår. Jonah tyckte att det kliade överallt och så var han alldeles rödflammig i ansiktet, på armar och lår. Det räcker ju föratt man som förälder ska vara igång. Tankarna virvlar. ”Vad kan det vara?”, ”Är han allergisk?”, ”Hur ska nu julen bli?”, ”Är han smittsam?”, ”All julmaten då?”… Ja, ni vet hur det är.

Ju längre tiden gått desto mer rödflammighet. Så i morse tog jag fram Barnläkarboken. Bläddrade och funderade. Erinrade mig en artikel i dagstidningen nyligt om en epidemi av femte sjukan här i Umeå. Blädder blädder. Det är det. Eller vänta. Han fick ju spruta för en vecka sedan – då reagerar man ju på olika sätt. Nya frågor – framförallt ”Var lade jag den där lilla informationslappen man fick av sköterskan?”. Till slut hittade jag den och där står det tydligt och klart att barnen kan reagera med rodnad, utslag och feber. ”det är ett kvitto på att kroppen tagit hand om vaccinet” står det. Jag vill inte ha något j**’a kvitto… jag kastar ändå alla. Och jag vill inte kasta sonen, jag vill att han ska få vara frisk och ha en mysig jul. Nåja, mest troligt går det över snabbt och bästa av allt är att det inte smittar.

Julstöket fortsätter.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Avbrott i julstöket – utslag i massor. Ställa in julen?

  1. Hoppas det är bättre nu?!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

