Petra Liuski

Jag hör röster….

2 kommentarer

Så var det vardag igen. Om än att jag saknat den och vet att jag gillar en lagom utmanande lunk så stretar hela mitt väsen emot just nu. Jag vill inte, vill inte, vill inte. Sängen lockar. Soffan lockar. Tv:n lockar. Allt annat än disciplinen lockar 🙂

Det är egentligen en rätt intressant diskussion som försiggår inombords måste jag erkänna. Medan jag sitter och avverkar mejl, gör listor och ser över jobbläget så kacklas det om ledighet, trötthet och slappande där i bakhuvudet. Fast redan efter några timmar så har intensiteten sjunkit avsevärt gentemot hur det var då världskrigsklockan ringde i morse. Efter lunch lär det vara tyst. Men just nu är det fortfarande verksamhet igång och jag stannar upp lite nu och då i mitt jobbande och tänker ”mmm…en kopp te, sängen, och så kankse man skulle råka somna liiiite. Bara liiiite..” – men skrämmer bort frestelsen till förmån för lockande projekt och deadlines. Bu!

Hoppas du har en fin start på dagen!

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Jag hör röster….

  1. Jag vet, aldrig gör man väl så mycket annat som när man har ett viktigt måste på to-do-listan. Har en oanad förmåga att tassa runt och göra allt annat än just det viktigaste då 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

