Petra Liuski

Spenderat hela eftermiddagen på radio!

4 kommentarer

Snacka om att vara slutkörd. Att börja en massivt packad dag långt nere på minus är sällan succé, men det går. Idag har jag inspirerats, fått en drös idéer och lärt mig massor. Visst har jag gått lite på sparlåga, och inte varit mitt skarpsinniga jag, men oj vad spännande det varit – rakt igenom.

Det mest annorlunda för dagen var att eftermiddagen spenderades på Sveriges Radio, P4 Västerbotten. Tre timmars baskunskaper i radiosändning och jag gick stirrande och tom därifrån. Pjuh! Vad många knappar…. Och vad mycket att komma ihåg!

För er som inte hänger med kan jag förklara: jag går, tillsammans med ett par andra, en kort och intensiv introduktionskurs för att se om det eventuellt skulle kunna bli aktuellt att i framtiden hoppa in och vikariera i P4 Västerbotten. Det är inte alls säkert att jag tycker det är kul efter dessa tre halvdagar, och inte heller är det säkert att ansvariga gillar mig. Så vi får se. Men jag kan intyga er att eftermiddagen väckt en längtan att få testa. Helt klart. Allt annat vore en underdrift. Jag tror det här med radio skulle kunna passa mig. Men vi får se vad dessa dagar mynnar ut i. I’ll keep you posted.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Spenderat hela eftermiddagen på radio!

  1. Instämmer helt enligt ovan! 😀

  2. Du är ju för tokig, är överallt och inspirerar! Go!!! Kram

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

