Petra Liuski

#P3GULD får minuspoäng

2 kommentarer

Igår kväll följde jag P3 GULD-galan då den sändes i tv samtidigt som jag hängde på twitter för att diskutera det som skedde. För det var några saker som störde mig lite extra även om jag inte på långa vägar är musikexpert. Jag hade många i mitt twitterflöde som var inne på samma linje.

1) varför planerades tv-sändningen in en timme efter radions direktsändning? Det blev verkligen osynk av rang. Illa. Detta FÅR inte ske fler gånger.

2) Salem al Fakir bör inte anlitas som programledare på något håll igen, what so ever. Han var mästerlig i sitt medley men ingen annanstans. Punkt.

3) var fanns kvinnorna? Ja, visst regerade de på scenen – men var fanns de i vinnarlistan? Inte för att jag lyssnar till Rebecca och Fiona, men nog tusan borde de ha förärats med ett pris efter detta succéår. Och Veronica Maggio – hallååååååå? Skandal.

Sist men inte minst så GILLAR jag att Umeå och Västerbotten visade sig och markerade sin plats på musiksveriges karta. Kul!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “#P3GULD får minuspoäng

  1. Om al Fakir, jag håller inte med. Han är ju sådär kufig, underfundig och kreddig som P3 så gärna vill vara. I andra sammanhang kanske han inte passar som programledare, men P3Guld – JOOOO!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

