Petra Liuski

Snabbträff med näringsministern

Lämna en kommentar

Annie LööfAnnie Lööf intog scenen på Grand med en självklarhet och pondus som imponerar. Hon talade engagerat om hur vi ska kunna stärka Västerbottens och Sveriges innovations- och utvecklingskraft. Ett föredrag som var både intressant och välrepeterat.

Jag fick förmånen att växla några ord med vår näringsminister efter framförandet och resultatet kommer i ett par artiklar framöver. Annie Lööf är trevlig, smart och saklig. I egenskap av att jag är ambassadör för kvinnors företagande sticker jag inte under stol med att jag gillar hennes sätt att lyfta fram och värna kvinnor och ungas möjligheter till entreprenörskap, samtidigt som hon poängterar vikten av att överbrygga akademin och näringslivet. Allt går att kombinera. Jag gillar framåtandan och ser fram emot vad som kommer i kölvattnet efter vår nuvarande näringsminister.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

