Petra Liuski

Juholt har rätt, jag ska bli snällare

6 kommentarer

image

Läser DN och känner att jag för första gången håller med Juholt. Inte i någon politisk fråga utan självinsikt och självkritik. Och då generellt och lite vinklat.

Det finns nämligen få saker som är så irriterande och ibland besvärliga som då andra påpekar ens brister. Men hårdaste domaren är alltid vi själva. Ibland med all rätt och på verkliga grunder. Allt som oftast felaktigt och onödigt.

Mina fel och brister (nu menar jag inte juholtskt utan mer på ”jag kunde gjort det bättre”-planet) har en helt annan tröskel än om jag skulle se till någon annan i min omgivning. Jag brukar skämtsamt säga att om inte jag är hård mot mig själv, vem ska då vara det. Och det vill jag ändra på. Jag misstänker att ni är fler som är i samma båt. Häng med på förändring till att bli snällare mot dig själv.

Jag börjar redan nu.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Juholt har rätt, jag ska bli snällare

  1. Ja, sant. Jag jobbar med detta då det tidvis är ganska jobbigt. Jag har svårt att förlåta mig själv…. Stannar kvar i misstag och vrider på det , fram, bak , upp och ner. Vad kunde jag gjort, varför sa jag, borde förstått eller sett…. Ganska tungt 😔

  2. Hur tänker du jobba för att inte återfalla i gamla mönster?

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

