Petra Liuski

Reflektion av dagen på Grand #kvinnftg #vbtn2012

4 kommentarer

trappa Grand Hotel Sthlm

Jag är helt matt. Tom i huvudet och samtidigt sådär överfylld av inspirerande intryck. Dagens alla föreläsningar har varit en ära att få ta del av. På riktigt, det är inget jag bara skriver. Jag har fått höra ett gäng fantastiska kvinnor berätta om sin egen personliga resa, sin dröm och sitt företag. Wow! You should’ve been there. Vilka människor och vilka viljor.

Utöver detta har jag intervjuat tre intressanta och härliga personer, mingla runt med flerdubbet så många och framförallt häpnats. Hela tiden. För det slår mig gång på gång hur engagerade alla är, över vilka resurser och vilka eldsjälar vi har att vara tacksamma för. Utan detta skulle inte utvecklingen för ett mer jämställt företagande gå i den takt den gör. faktum är att det slår mig att jag undrar, lite förskräckt och oroligt, var vi vore som kvinnliga företagare om inte Maud Olofsson börjar gräva i det för 25 år sedan och om inte inkubatorer och företagshotell funnits. Ja, listan över insatser kan göras lång, för det har gjorts en hel del. Men, vi ska inte hamna i en tacksamhetsfälla, så mycket är säkert. Nej, vi ska sätta upp nya mål att klättra och vi ska nå dem, ett steg i taget.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Reflektion av dagen på Grand #kvinnftg #vbtn2012

  1. Ja visst var det en härlig dag på Grand. Alla fantastiska kvinnor med sina företag och alla andra som kämpar på för att lyfta fram alla kvinnor som goda exempel. Tack Petra för att du uppmärksammar och ”drar ditt strå till stacken”!
    Vi hörs vidare och ha en alldeles underbar dag!

  2. Vilken dag du haft. Låter ju fantastiskt roligt. Är det hem som gäller eller är det en två dagars du är på? Och att få gå på föreläsningar som ger, ja det hade varit kul att lyssna på. Det är ju något man bara längtar efter. Somnar utan John Blund ikväll, 😉

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

