Petra Liuski

Dags att pudra näsan i filmstjärneklass. Eller vad säger du?

4 kommentarer

Visst ser det här lite kitchigt härligt ut? Jag fick en känsla av att vara med in i en film från femtiotalet då jag öppnade dörren till ladies room på Grand Hotel i Stockholm förra veckan. Två steg längre in vad det dock ett överpretentiöst och taffligt intryck som slog mig. En air av falnad status, ensamhet och avsaknad av geist mötte mig där i puderrummet (det gäller egentligen hela hotellet). Även om puderrummets anda kändes lite vemodig så kittlade den ändå fantasin – tänk vilka spännande hemligheter som yttrats här och som stannat som minnen i de skamfilade väggarna. Och tänk om väggarna kunde viska…

På tal om pausrum så har jag själv en lite bloggpaus för att ägna mig åt skrivande och kreativitet några dagar. Egen deadline på boken i morgon och massor kvar att göra. Wish me luck!

Nyfiken är jag – vad betyder känslan av badrummen på hotell och restauranger för dig?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Dags att pudra näsan i filmstjärneklass. Eller vad säger du?

  1. wow! där vågar man ju inte ens fisa 😉

  2. Visst är toan fantastisk. Påminner om logerna på Berns. Jag var bjuden på en barockfest där med inhyrda jätteklänningar och tidstypiska accessoarer för ett par år sedan och då fick vi sminkas i de logerna. Lyx! Lycka till med boken!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

