Petra Liuski

Lyckat mingel med FB #umeairl, trots halvsovande arrangör

5 kommentarer

I morse var det premiärträff för FB Umeå IRL. Och det blev snudd på succé! Men det började mindre bra…

Efter att ha sovit knappt tre timmar jäktade jag iväg likt en zombie – som vanligt med tight eller ingen marginal. Med andan i halsen och virrig, stirrig och seg anlände jag dock precis då de första deltagarna började komma.

Jag gjorde väl inte världens bästa intro i mitt sömntöcken, men vaknade till liv efter att ha fått inmundigat lite godsaker från frukostbuffén (sent skall man vakna).  Jag hoppas att deltagarna var trötta de med denna måndagsmorgon, och inte märkte att jag var mer sovande än vaken första halvtimmen…

Det är alltid intressant med nya konstellationer av människor. Det blir lite tyst, lite trevande och avvaktnade innan det efter att arenan satts börjar hända saker. Till denna första träff kom en del vana minglare och en del nya nätverkare, och den mixen är perfekt. De rutinerade kan ta för sig och bana lite väg medan de ovana snabbt ges tillfälle att lära sig mingla professionellt. Och alla kan vi hitta samarbetsmöjligheter eller tillfällen att hjälpa varandra.

Vi blev 18 stycken på denna första träff, något som är riktigt bra för att vara en premiärgång. Jag är oerört glad att så många ville komma och inser vikten i nätverkande och tar chanserna till mingeltillfällen. Nätverk byggs faktiskt inte av sig själva och affärer görs inte utan hårt arbete.

Nu ser jag med iver fram emot de möten jag har planerade med deltagare från morgonens möte. Efter det är det nedräkning till nästa gemensamma träff i mars.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

5 thoughts on “Lyckat mingel med FB #umeairl, trots halvsovande arrangör

  1. Härligt, Petra! 🙂

    kram
    Annika

  2. Om du är som du var, när du är trött, då kan jag tänka mig vad du kan göra när du är riktigt utvilad. Jag märkte då verkligen inte att du sovit så lite och var jäktad.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

