Petra Liuski

Dualism i att vara egen och ha småbarn

6 kommentarer

Att vara egenföretagare och ha små barn kan vara en dröm. Du bestämmer själv över dina arbetstider, kan flexa och jobba hemifrån. Ja fördelarna är egentligen oändliga. Men det kan lika väl vara skittufft. Som nu. Jonah är sjuk. Det är den enda delen i egenföretagandet som är negativt.  Det slår hårt. MIn normalstatus dessa dagar är deadlines, en drös möten och att tiden räcker inte till. I uppstarten av firma är det a och o att få in uppdrag och leverera. Inget annat. Och nu blir det knepigt. Jag har ingen att be om hjälp av eftersom mina kollegor är – datorn och mobilen. Och jag har  inget varumärke att luta mig tillbaka på. Och tiden blir inte direkt utökad… Så dagens vab är sisådär välkommet, men allt går givetvis att lösa. Det blir bara lite mer komplicerat som egen. I morgon ser jag nog fördelarna igen, fördelarna som egentligen överväger i massor.

Hoppas du har en fin start på denna lillördag! Jag ska kramas med Jonah i soffan. Inte så dumt ändå.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Dualism i att vara egen och ha småbarn

  1. …även när man inte är ”egen” så slår det hårt, vab-dagarna har varit många och lär inte bli färre nu när man har ett nytt småbarn som inte haft alla åkommor än, de andra två har ”nästa” gått igenom de flesta sjukdomar. Tur att du är flexibel och klarar av många bollar i luften, du kämpar bra, hoppas Jonah kryar på sig snarast! Fint här förresten 🙂 Jag lyckades bara kolla via mobilen igår så jag fick ingen bild på hur det riktigt hade blivit här efter make-overn, snyggt!

    Ha det bäst!
    kramen

    • Ja visst gör slår det hårt även där, men du har en säker – om än mindre – inkomst och fortsatta uppdrag. Men jag förstår precis vad du menar. Been there.
      Tack för feedback om designen 🙂

      Kram

  2. Prata inte om de sjuka barnen. Det är de som gör att jag fortfarande står och väger. Marknaden verkar finnas här, men är barnen sjuka mest jämt blir det tufft att få igång säljet.

    Krya på sonen och mys!

  3. En stund i soffan med Jonah och du får energi och kan jobba effektivare lite senare. Förstår att det är lite frustrerande men jag tror du kan göra båda, mysa & jobba lite. Vad härligt det blev efter MakeOver´n, Gilla!
    /m

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

