Petra Liuski

Prat om stalking på agendan idag

Lämna en kommentar

I dag ska jag prata med några personer gällande stalking. Det är lätt att tro saker kring detta och det lätt att ha förutfattade meningar, men det är omöjligt att sätta sig in i att bli förföljd om man inte varit där på riktigt. Min medförfattare, Nina Jansdotter, och jag tror att det här med stalking ter sig annorlunda idag då kartläggning via sociala medier gör det lättillgängligt med information. Vi tror även att det drabbar förföljda på ett mer nära sätt idag, i och med att vi utelämnar mycket av våra liv på nätet.

De män och kvinnor jag ska intervjua idag har alltså utsatts för stalkers genom sociala medier och är modiga att dela med sig. Jag är djupt tacksam men jag är samtidigt oerhört ledsen att de överhuvudtaget utsatts för detta. En del av mig blir djupt besviken på människan och dess illvilja, medan en annan del av mig blir oerhört stolt över modet som ytterligare andra visar.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

