Petra Liuski

Skuggsidan av mitt liv just nu: skrivkramp och dålig hy

2 kommentarer

Prestationsångest, dålig hy och enorm trötthet. Det är baksidorna av mitt liv just nu. För det är inte bara en dans på rosor, livet som egen. Jag har haft galet mycket att göra senaste veckorna och känt mig mer frånvarande än närvarande. Jag har vänt på dygnet, skippat all träning och knappt hunnit med familj och hem. Men även om det stundtals varit kaotiskt så det har det varit värt det, tro mig, för jag har fått bestämma själv och jag har fått göra sådant jag brinner för. DET är lönen för allt slit just denna period, och det är ovärderligt.

I kväll har jag jobbpaus för att ladda batterierna och få fokus. Jag har umgåtts med familjen, njutit av semlor och sett tv. Dessutom har jag tagit mig tid att yoga och skämt bort mig själv med lite hemma-spa. Som jag njutit! Nu ska jag umgås med maken en stund för att sedan lösa lite korsord för att koppla bort jobbet helt innan jag hoppas på besök av John Blund. I morgon fortsätter arbetet mot mina mål!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Skuggsidan av mitt liv just nu: skrivkramp och dålig hy

  1. Härligt läsa! Det är väl fantastiskt du har galet mycket göra som egen, många har ju uppförsbacke och upplever det trögt i början innan proppen lossnar… Bara jobba på och ta vara på det!
    kram

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

