Petra Liuski

Malmö borde få revansch, jag gillar staden!

Lämna en kommentar

Jag kan inte annat än konstatera att jag gillar Malmö. Jag gillar atmosfären och miljön – men framförallt människorna. Antingen är det vårkänslor eller så är det en generell attityd, oavsett vilket så är alla oerhört trevliga. Det bjuds på leenden, folk är serviceminded och småprat uppstår både här och där. Underbart! Jag älskar sådant.

Det är faktiskt riktigt tråkigt att Malmö fått så mycket negativ publicitet den senaste tiden. Våld och brottslighet är givetvis fruktansvärt, inte tu tal om det, men media är lite väl bra på att publicera negativa nyheter och trissa upp saker. Och folk köper och slukar budskapen. Jag hoppas att det snart kommer en period av positiv uppmärksamhet för Malmö och dess invånare. Och jag hoppas att man får bukt med brottsligheten och kan skapa trygghet och samhörighet igen. Det känns som om det är malmöbornas tur för det nu.

För min egen del har jag redan bestämt mig. Jag kommer att återkomma fler gånger.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

