Petra Liuski

Min bekännelse i radio

2 kommentarer

Min andra krönika för P4 Morgon Västerbotten har nått ut i etern. Den här gången känns det lugnt, och inte alls som någon stor grej. Jag ser mina kröniketillfällen som en utbildning – jag kan ju inte tro att jag ska kunna det här med radio fläckfritt utan förkunskaper. Eller hur? Faktum är att jag njuter lite i detta, för jag älskar att lära mig saker! Nu utvecklas jag inte bara i det självklara, utan även i mig själv. Det känns som en lyx.

Det enda lilla som känns konstigt med radio för mig är att höra min egen röst. Det kommer jag att behöva lång tid på mig för att tycka är ok.

Lyssna på min krönika: en bekännelse.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Min bekännelse i radio

  1. Tack Petra! Det där var skönt att höra ;-). Jag är själv där, att jag genar, jag gör det efter några år av insikt att den där supermänniskan inte finns. Min mamma var nästan en sån där människa, hon hann baske mig med ALLT, där föddes mina krav att jag ville vara likadan, det gick såklart inte. Det fanns stora skillnader också mellan oss, hon prioriterade faktiskt bort saker som jag kanske ”inte såg”, tillexempel träning. Hennes jobb var dagmamma, hon jobbade hemma och höll sig inom hemmets väggar städade, bakade, lagade mat hela huset var skinande rent, jag ville bli som hon, men jag blev såhär…Jag genar, när jag tränar skiter jag i att städa lika mycket, när jag har en vecka med barn genar jag genom att sköta dem ordentligt och laga bra mat. Snart jobbar jag igen och då är det återigen dax att gena med nåt nytt för att hinna med allt jag vill!
    kram

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

