Petra Liuski

Varken grattis eller rabiat – jag är jag denna 8 mars

Lämna en kommentar

Idag smakar frukosten fantastiskt. Om det är det faktum att jag fått frisk luft på morgonen, att jag känner mig pigg eller att det är internationella kvinnodagen vet jag inte. Eller jo – det är nog en kombination av de båda första. Att ha kraft och energi är allt. Att jag dessutom masat mig runt på en morgonpromenad (halvsovandes visserligen, men ändå..) gör att jag känner mig på g. Redo att möta dagen.

Och vilken dag sedan – internationella kvinnodagen. Tänk vad mycket som hänt och förbättrats för kvinnor världen över! Visst är det häftigt? Givetvis är det tragiskt att det över huvud taget ska behövas åtgärder för jämställdhet, men det faktum att det idag aktivt arbetas för en rättvis värld ger mig styrka och hopp. Det finns massor kvar att göra – men idag tycker jag att vi fokuserar på vilja och framgång. Vi stannar upp och gillar helt enkelt.

Jag kommer varken gratulera någon eller bli rabiat under dagen. Jag kommer att fortsätta med mitt vanliga vardagliga bidrag till att få ett jämställt Sverige, precis som alla andra dagar. Kanske att jag stannar upp lite oftare och sträcker lite stolt på mig – för är det någonting jag är idag så är det stolt ambassadör för kvinnors företagande.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

