Petra Liuski

Tack alla som haft överseende med mig dessa vinterveckor

4 kommentarer

Under ett par månaders tid har jag haft dubbelt så mycket att göra gentemot en vanlig hektisk arbetsperiod. Det har varit, och är, grymt kul. Det som gjort den ekvationen näst intill omöjlig är verkligheten. Jag kan inte minnas att vi haft så mycket sjukdom i vår familj som just dessa månader. Allt sammantaget har gjort att jag konstant levt steget efter, eller snarare fem steg efter.

Jag har tvingats ställa in möten, jobba nattskift och improvisera hejvilt. Tiden för familj och vänner har varit minimal. Än så länge har det fungerat hyfsat, men nu börjar min kraft och mitt tålamod tryta. Och då tänker jag på alla möten och luncher jag varit tvungen att ställa in av olika anledningar, mest dessa härliga sjukdomar. Jag är så innerligt tacksam att alla visat sådan enorm förståelse. För det skulle gott och väl kunna vara tvärt om. Har ett möte flyttats tre gånger eller har en lunch blivit inställd fyra är det rätt nära till hands att tänka att ”nu ger de upp”. Men inte. Det är jag oerhört tacksam över. Så tacksam att det faktiskt inre går att beskriva.

Det som gjort att jag kunnat hålla huvudet ovanför ytan dessa veckor är just tålamodet hos andra men även stöd jag fått och vetskapen om att sjukdomarna borde börja avta nu. Jag LÄNGTAR tills jag fått komma ikapp med projekt, kompisträffar och affärsmöten. Jag LÄNGTAR tills jag fått balans i allt det. Och vet ni? Det känns inte alls långt borta nu 🙂

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Tack alla som haft överseende med mig dessa vinterveckor

  1. härligt det närmar sig då! =)

  2. Jag har förstått att du har SJUKT mycket att göra vännen. Hoppas att ni får vara friska nu, så att du hinner med alla roliga saker som jobb, familj och vänner.

    Nästa gång vi ses kanske vi har en liten bebis! Det är två veckor kvar till beräknad förlossning, men vi räknar med att gå över tiden.
    Kram på dig!

  3. Balans i livet är olika från stund till stund! Du kommer tillbaka , är tillbaka , å då finns allt du försakat en tid kvar! Vänner -nya och gamla…, Jobb, träning , kärlek! Du är anledningen att allt finns kvar! 😊

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

