Petra Liuski

Monstret tog över min kropp igår kväll!

14 kommentarer

Jag vet inte vad som hände och jag vet inte hur jag lät det ske. Men Monstret med stort M tog plats inuti mig igår kväll. Det var medan jag halvslumrade intill Jonah då han skulle somna som detta Monster invaderade min kropp. Jag var i halvdvala en stund. Tankarna blev negativa, orken pyste ur mig och livet blev en gråskala. Då jagmasade mig upp hade det gått tre (!) timmar. Halvslumrandet blev sömn. Arg som ett bi över förlorad tid, utebliven träning och ineffektivitet brusade jag upp. Tankar virvlade, Monstret skrek… Jag borstade tänderna och tänkte tysta Monstret med mer sömn. Det tog lång tid att komma till ro kan jag intyga. Monstret hade uppesittarkväll inuti mig.

I morse var Monstret utfluget. Kvar var jag – tom, lite trevande och olustig till mods. Jag hade inga negativa tankar kvar men likafullt en svårdefinierad känsla. Inte särskilt angenäm. Nu hoppas jag kunna fylla på med positiva tankar och energi under dagen. Nästa gång ska jag vara beredd och beväpnad då Monstret kommer.

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

14 thoughts on “Monstret tog över min kropp igår kväll!

  1. Pingback: Möt monster med hörselkåpor. | Maria Klein

  2. Vad härligt ändå att läsa, att därute finns fler monster än den som brukar jävlas m mig 😉
    kram!

  3. Bra att kroppen talar om att man skall återhämta sig.
    Ännu bättre att du lyssnar på den !

  4. Tack Petra, ditt inlägg inspirerade mig till ett eget inlägg. http://mariaklein.wordpress.com/2012/03/21/201/

  5. Pingback: Maria Kleins blogg

  6. Själv brukar jag ”tom-glo”. Men tror att när jag sitter där som en imbecill, tomglor ut i intet så är det ett sätt för kroppen och knoppen att starta om (alt+ctrl+del). All kraft! Du kommer igen! Kram!

  7. det där känner man igen sig i. Dessvärre lite alltför ofta. med skiftarbete är det lätt att monstret kommer in och ta över, när dygnen pendlar fram och tillbaka och man inte får den återhämtning man behöver.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

