Petra Liuski

Glad att bli misstolkad på facebook!

Lämna en kommentar

Vad härligt det är att vi tolkar saker olika. Idag skrev jag en statusrad på facebook som lyder så här ”Torsdag. Tror att jag ska utmana mig själv idag. Göra något jag egentligen inte vill. Så får det bli! Är du med och utmanar dig du med?”.

Jag fick en hel del med mig på tåget och även några som skriver att de inte gör saker de inte vill eller att de heller antar utmaningar som leder framåt. Det fick mig att inse att hur bra kommunikatör jag än är, så missar jag titt som tätt. (den bekännelsen bjuder jag er på) Med det gör att jag lär mig – och DET älskar jag.

Numera gör jag nämligen aldrig saker jag inte vill och inte får något ut av själv. Jag har däremot en ständig kamp att ta tag i de där utmaningarna och ”att-göra-sakerna” som är tråkiga, lite läskiga eller kanske svåra. Det var det jag hade i åtanke då jag skrev mitt inlägg i morse, men det kan ju inte andra veta om jag inte förklarar. Duh! Och det är ju det här jag själv försöker få andra att se. Ha ha – vad det är härligt att inte vara perfekt. Tänk vad mycket jag lär mig genom att bara leva.

Jag är tacksam att andra har sina egna tolkningar av min rad och att jag fick vakna lite. Mitt perspektiv i morgondimman är inte detsamma som för andra 🙂 Kommunikation är svårt – men det gör livet enklare.

(Nu återstår dock bara för mig att anta min egen utmaning och göra den där grejen jag egentligen inte vill , men som kommer att ta mig närmare mitt mål.)

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

