Petra Liuski

Ur led är tiden

Lämna en kommentar

image

Hmpf. Så mycket annat kan jag inte säga. Jag tycker nog att den där timmen känns…  Vill reclaima den. Nu. Å andra sidan vet jag att det känns bra igen om någon dag, så egentligen lider jag inte särskilt. Vi klagar bara för att klaga och vi människor tycks dessutom älska att hitta skuldbärare. Klart som tusan att tidsomställningen är roten till allt hemskt som kommer ske närmaste dagarna. Eller hur? 😉

Att sommartiden skulle orsaka dödsfall (som rubriker antydde i helgen) är jag kritisk till. Hur kan man bevisa en sådan härledning? Inte alls misstänker jag.

Så det är inte mycket annat att göra nu än att kavla upp ärmarna och jobba. Tiden är där den är varesig vi vill eller inte. Jag kör på me  kommer nog att gnälla lite. Bara för att jag kan 😉

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

