Petra Liuski

Hämndplaner smids…kanske förbjuda maken?

2 kommentarer

Tjurig. Ja, det var väl lite av vad jag blev. Krille skulle se hockeyn på play i går kväll och jag ville se Mästerkocken. Vi har en deal att vi ser Mästerkocken tillsammans. I och med att Krille redan börjat se matchen blev det han som fik första tjing. Jag frågade när han trodde att hockeyn skulle vara över från den period han tittade på just då och fick svaret en timme. Tiden gick. Passerade timmen… Och mer. Det så sällan inträffande att sex perioder spelas skedde just i kväll.

Jag gav upp, mina förväntningar och ivern att få se sista avsnittet av Mästerkocken grusades. Inte så farligt tänkte jag. Det går att se dagen efter. Nu är det dagen efter. Intet ont anande sätter jag mig vid frukostbordet och tar första tuggan av frukostmackan. Precis där och då är jag på väg att spotta ut den igen – för på andra sidan i DN ser jag vinnaren. Skit. Dubbelskit.

Hämndplaner börjar smidas – jag funderar över om jag ska förbjuda Krille att se den sista avgörande matchen samma kväll den spelas, utan att han får se den dagen efter. Vad tror ni?

Nej, det är inte proportionerligt men nog lockar det. Jag mår inte dåligt av att veta vinnaren i Mästerkocken, tv är ändå bara tv. Men det hade varit trevligt med lite spänning i kväll.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Hämndplaner smids…kanske förbjuda maken?

  1. Någon slags hämnd är nog ändå på sin plats. Kan du inte mystiskt pilla loss kabeln när det är final. Sen efter en stund kan du ”lösa problemet”.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

