Petra Liuski

Hur mycket flärd och rockstjärnestatus vill du ha?

4 kommentarer

hummer o löjromJa, nu kan man kanske inte välja och vraka hur som helst och få pampiga ledmotiv och pyroteknik i vardagen, och det är kasnke inte heller vad jag vill. Men det finns saker som ger lite extra flärd.

I min radiokrönika idag tar jag upp just det faktum att jag själv gärna skulle vilja ha lite mer lyx och stjärnstatus i min vardag. Jag fastnade i tanken då jag titt som tätt ser de där härligt glada livsnjutarna till barn som klär sig i superhjältedräkt eller paljettklänning på dagis. Visst är det underbart att se? Vi borde vara mer så, vi vuxna!

För det behöver inte vara mer komplicerat än så för att framkalla den dör sköna stjärnkänslan. Det räcker gott med att plocka fram finglasen mitt i veckan eller ta på sig gåbortskorna en tisdag. Med små medel kan vi få lite mer lyx i vardagen – och samtidigt glädja andra och oss själva. Det är jag övertygad om. Dessutom kommer alla saker till användning i stället för att bli gamla och trista.

Så – i kväll dukar jag med finporslinet och testar 🙂 Hakar du på idén?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Hur mycket flärd och rockstjärnestatus vill du ha?

  1. Ja jag är sån, jag kan ta ett fint glas på fot och dricka juice ur till frukost, och jag använder ofta min dyra parfym när jag ska sova,så jag kan ligga och nosa på min handled innan jag somnar 🙂

  2. visst har du läst Rockstjärnestatus i vardagen av Cecilia Kärvegård?! Precis vad hon förmedlar! =)
    Finns på http://www.klokegard.se och på fb!
    Ha en riktigt rockig dag!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

