Petra Liuski

Syndigt goda hallonmuffins på 25 min

2 kommentarer

Jag svängde ihop fantastiskt goda hallonmuffins till fikat idag. Busenkelt och snabbt, något som prioriteras i vissa lägen. Här är receptet:

ca 12 stycken små muffins

1. Vispa 2 ägg och 1,5 dl råsocker poröst.

2. Tillsätt 2 dl vetemjöl, 3/4 dl flytande margarin, 1 tsk vaniljsocker, 1,5 tsk bakpulver – rör om försiktigt.

3. Häll upp i små formar/bullformar.

4. Klicka i 1 msk hallonsylt i varje form.

5. Grädda mitt i ugnen på ca 175 grader tills dess att de fått fin färg och tagit ihop, ca. 10-15 min beroende på ugn.

Servera gärna muffinsen varma med lite vaniljglass till.

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Syndigt goda hallonmuffins på 25 min

  1. själv snodde jag ihop kolakladdkakemuffins toppade med selectedseven mintcrisp igår! sjukt smarrigt per insats och minut!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

