Petra Liuski

Självömkan och skitkul – en företagares lördagsmix

1 kommentar

Den här känslan av att vilja vara på två ställen samtidigt. Den är visserligen angenäm men ack så besvärlig. Att höra sonen säga ”jag vill att du följer med, du kan jobba där” och känna hur hjärtat blöder… Men samtidigt veta att det blir mer gjort hemma och det blir trevligare för alla om vi fokuserar på var sin sak. Just denna helg.

Ja – det är mitt dilemma just nu. Att jag inte kan fatta beslutet att stanna hemma själv och jobba skiten ur mig för att hinna i kapp. Men jag vill ju följa med familjen och mysa och umgås! Argumenten är långt många fler för det första alternativet, men det gör det icke desto mindre tufft. Att far och som får en roadtrip ihop är egentligen precis vad de behöver just nu – men jag vill vara med. Överallt…

Så – jag ljuger om jag säger att beslutet inte är fattat. Det är det. Sedan ett par dagar. Men jag har inte uttalat det ännu. Förrän nu. Om en stund ska jag packa sonens pinaler och vinka av dem. Med vemod i hjärtat. Efter en stunds självömkan ska jag sedan fokusera om och dyka ner i jobb. Och jag vet att det kommer att vara skitkul på ren svenska. Så synd om mig är det inte. Men innan dess – dags för lite jobbiga känslor.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Självömkan och skitkul – en företagares lördagsmix

  1. Det är verkligen lätt att hålla med dig, Petra.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

