Petra Liuski

Jag halkar i diket, nu blir det ändring!

5 kommentarer

Är du en person som drömmer och ser dig själv vara på ett visst sätt eller på en viss plats? Det är jag. Är du en person som ser till att nå dina drömmar? Det är jag. Men det tar tid. Och jag har kommit fram till varför. Jag är dålig på att sätta delmål. Jag har lätt för att ha visioner och sätta upp stora mål och stora delmål, men vägen dit tar jag allt som oftast ad hoc. Jag är på rätt väg hela tiden, men halkar liksom ner i diket emellanåt och tar små avstickare här och där. Nu ska jag se till att ändra på det här.

Från och med den här veckan ska jag sätta veckomål. Några mål som håller mig på vägen och tar mig till delmålet som hägrar. Jag är övertygad om att det kommer att ge mig bra fokus och högre fart. Dessutom kommer jag garanterat att känna att jag tagit mig från punkt a till b. Bara det kommer att ge en enorm skjuts.

Hur fungerar du? Har du korta delmål? Eller klarar du av att ha en vision och jobba utifrån den?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

5 thoughts on “Jag halkar i diket, nu blir det ändring!

  1. Jag blandar å ger med kortsiktiga mål och långsiktig vision. Det korta är för att påminna mig själv om ganska ”vanliga” saker som hur jag ska träna, äta och vad som ska göras. Långsiktigt är mer en vision om hur jag Bill vara, må och uppfattas. Den visionen måste för mig vara flexibel och i ständig rörelse.

  2. Jag vill inte vara för fokuserad för då tappar man luften till slut. De där dikeskörningarna kan vara det som hjärnan behöver ibland. Men i det stora hela håller jag helt med dig.
    HA en skön dag

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

