Petra Liuski

Jag kommer aldrig att jobba med dem #umeå

15 kommentarer

Det här med att inte hålla vad man lovar är något jag ogillar. Skarpt. Bara nu för en tid sedan var jag på besök på ett ställe för att diskutera eventuellt samarbete. Jag berättade, de frågade och vi diskuterade. Hon var eld och lågor, han mycket belåten. Vi kom överens om att jag skulle skicka en offert och att det var rätt brådis att få igång samarbetet. Sagt och gjort. Jag gjorde en gedigen planering och offert på ett antal tiotusen. Skickade och fick som svar att besked kommer inom kort.

Jag väntar fortfarande. Snart har två månader passerat, och jag har sökt kontakt och frågat mejlledes efter besked. Inte ett ljud har yppats. Nada. Sådant här gör mig oerhört less. Jag står inte utan jobb, tvärtom, men vad f*n. Vill man inte samarbeta är ett rakt nej det bästa svaret. Att gömma sig eller ignorera är det sämsta alternativet. Tror människor att rykten inte sprider sig?

Jag kommer INTE att vilja samarbeta med dessa individer och heller inte organisationen i fråga – vilket är synd för det är  en rikstäckande organisation som nu får dåligt rykte. Och jag kommer inte att rädas berätta vilka det rör sig om för de som frågar mig. Jag har till och med börjat höra från andra håll att detta hänt dem också med just denna organisation i Umeå.

 

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

15 thoughts on “Jag kommer aldrig att jobba med dem #umeå

  1. Så tråkigt att höra och du är verkligen inte ensam om detta. Som frilansare är man ganska utsatt och jag har också råkat ut för detta ett antal gånger. Jag har inga problem med att ta ett nej, det är helt ok – men säg det då och tig inte ihjäl det så att man behöver gå runt och undra. Jag har också massor av jobb – så det är inte det. Men man vill ju veta så att man kan planera sin tid. Jag kan heller inte förstå hur man kan låta bli att svara på mejl.

    Ha en fin dag!

    • Precis så är det. Kanske är vissa grupper mer utsatta än andra, men det är icke desto mindre ett problem. Framgång bygger på respekt.

      • Hej igen!
        Jag blev intresserad av det där med ”Facebooka smartare” – det var därför jag halkade in här från första början men jag hittar ingen information om när, var och hur den släpps. Kanske är jag blind … 🙂

        Tacksam för svar!
        //Sofia

        • Nej du är inte blind 🙂 Den släpps till veckan faktiskt. Jag ska försöka komma ihåg att mejla dig då. Annars kommer jag garanterat att blogga om det så klart. Bli gärna vän med mig på FB så missar du det inte – ochs å får jag lära känna dig lite mer också. Bonus 🙂

  2. Jag vill veta!!!
    Mvh
    Nyfiken i en strut

  3. Respekt var något man fick lära sej. Det var länge sedan och ordet har sedan kommit att få en viss obehaglig klang av maktutövning. Nu är det dags att återerövra det begreppet. Alltså: Du är värd att bli respekterad! Och det gäller inte bara dej utan alla. Bra att du säger ifrån.

  4. verkar vara kutym att ignorera än att vara rak. jag är jobbsökande och ibland händer det att man får besked att de har gjort första sorteringen, men sedan är det tystnad. total tystnad. det är lågt. kan det vara så tidskrävande att skicka ett massmail till de som inte är aktuella efter nästa gallring?

  5. Att inte ge klara besked är något som känns igen från annonsvärlden

  6. Jag har varit med om detta flertalet ggr och blir lika frustrerad, besviken och arg varje gång. En stor grej var att SVT skulle göra 13 avsnitt (med mig) i Robertsfors. Sedan glömde de att berätta att de drog produktionen till Luleå och sedan lade de ned den. Det fick jag reda på månaden innan när jag frågade varför de inte hörde av sig. Då hade vi arbetat med idén i nära ett år innan.
    Känner med dig.

    • tack. Och jag blir än mer irriterad över ett sådant här beteende då du skriver vad du var med om. Vi är många som i olika sammanhang mötts av just denna respeklöshet. Jag börjar fundera på om det är så här i andra länder också, eller är det svenskt ryggradslöst beteende?

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

