Petra Liuski

Sanningen om min sommar…

22 kommentarer

Skitsommar. Ja, då folk frågar hur min sommar varit har jag valt att i de flesta fall svara ”bra”, men i ärlighetens namn har den varit mindre bra. Urtrist. Tokjobbig. Och alldeles, alldeles… Nej, den klyschiga fortsättningen på den sista meningen kommer inte. Även om den på ett mentalt plan stämmer.

Anledningen att min sommar varit som den varit är ett blått streck på en vit sticka. Ja, som en total överraskning för alla inblandande (ok, två) fick vi i början av juni beskedet att vi ska ha barn. En till. Nu? Hur?! Jisses vilka känslor! Oplanerat, med nystartat företag, och jag som var ”klar med barn”… Lycka, spänning, förväntan, rädsla. Ja, känslorna var kaotiska och många de första dygnen för att sedan övergå till att känna att ”det här ordnar sig” och ”det är ju fantastiskt”!

Efterföljande veckor spenderades dock groteskt illamående och enbart i soffläge. Oförmögen att göra annat än att sova och äta gick jag in i ett inaktivt vakuum (ett straff för en aktiv, rastlös person kan jag intyga). Men nu, sakta men säkert, börjar illamåendet retirera och energin komma tillbaka. Nu kan hösten komma, och så håller vi tummarna att allt går bra.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

22 thoughts on “Sanningen om min sommar…

  1. Grattis Petra och grattis till hela lilla familjen! Så himla roligt! Jag håller tummarna för att allt går bra, kramar!

  2. Stort grattis!!! Förstår om det är blandade känslor i början när det kom som en chock. Men det kommer säkerligen gå galant!

  3. Vilka härliga nyheter! Omtumlande så klart, men härliga! Stort grattis!

  4. Grattis! =) vad roligt! klart det går bra med företaget, oroa dig inte för det du, det fixar du. Familjen först bara! 😉 kram

  5. Men vad roligt, stor grattis!!

  6. vad skoj. Grattis till det strecket 😀

  7. Stort grattis till er båda, och till den blivande storebrodern förstås! Detta har jag bara väntat på… 😉

  8. Ett stort grattis Petra!!!

  9. Grattis! Två barn är enklare än tre…. 🙂

  10. Men åh, så fantastiskt Petra! JÄTTEGRATTIS! ❤
    Jag tror resan som väntar med ett till barn kommer att göra dig till en ännu bättre företagare, kommunikatör och människa. Fatta vad det ska leda till, med tanke på utgångspunkten! Skyhigh! 🙂

    kram
    Annika

  11. Grattis! Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men som den superkvinna du är fixar du det galant 😉 Lycka till! Kram

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

