Petra Liuski

Prioriteringar är inte alltid roliga

Lämna en kommentar

Jag avslutar min arbetsdag på kontoret med att göra det jag egentligen avskyr mest av allt. Att prioritera – eller snarare att omprioritera för att bortprioritera. Jag fick det glädjande beskedet att ha blivit antagen till en magisterkurs vid universitetet. Det innebär heltidsstudier vid sidan av min ordinarie verksamhet och vid sidan av bokskrivande och diverse andra projekt. Det kommer att gå och jag vill verkligen genomföra detta. Icke desto mindre krävs en viss sållning av annat. Och där har jag befunnit mig nu. Tufft, jobbigt och tråkigt. Jag vill ju vara med överallt! Men nu är det gjort. Nu har jag varit ärlig mot alla och mig själv. Det känns bra mitt i all denna känsla av att missa saker och inte kunna bidra.

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

