Petra Liuski

En söndag på kontoret

Lämna en kommentar

Många tycker att det låter hemskt att jobba helger eller kvällar men jag kan tycka att det är rätt skönt. Jag kan fokusera och vara i fred på ett annat sätt än kontorstid på vardagar då det oftast är en hel del möten och kundkontakt som tar fokus. Inget fel i det, men jag vill ha lite av varje och för vissa jobb behövs oavbruten tid för att få kontinuitet. Givetvis fungerar det inte alls att arbeta både dagar, kvällar och helger. Jag brukar ge och ta lite – jobbar jag helg tar jag lite ledig tid någon veckodag istället om det går, för att få balans.

Idag känns det bra och fokuserat. Just nu sitter jag i en tyst och lugn korridor på Uminova och får både det ena och det tredje utfört. Snart får jag dessutom sällskap av sonen vilket gör det hela till en lite annorlunda arbetsdag. På jobbagendan står wordpressarbete, diverse sociala mediejobb samt uppdatering av webbutik. Lite gott och blandat, precis som jag vill ha det.

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

